lördag 16 januari 2016

Alltså på riktigt...

Hej alla människor i Sverige, eller ja, alla människor i de kallare delarna av världen över lag. Jag ville bara säga att man inte måste vara så fruktansvärt käck och nitiskt släpa ut hela familjen till pulkabacken i -22 grader. Man får tycka att vid en viss gräns blir det helt enkelt för kallt, för alla inblandade. Man får tycka att det inte finns det minsta mysigt med denna isande idiotkyla som letar sig in i varenda vrå av ditt innersta och man får avsky snön som trots de varmaste av skor lämnar fötterna som tunga, stelfrusna isklabbar som gör så ont att du går som en anka. Man får absolut hata det och istället välja att gå i ide! Det är helt ok och gör dig inte till en sämre förälder eller människa.

Jag hatar att vara ute när det är kallt. Absolut hatar det. Det behöver inte ens vara -20 utan allt som biter obehagligt i kinderna och kyler ner mina fötter och händer går bort för mig. Det kommer aldrig att bli annorlunda med den saken och jag har inga som helst ambitioner på att försöka ändra mig på den punkten. Jag är en bra förälder på många sätt men att släpa ut mina barn i kylan och plågas varje minut är inte en av sakerna jag är bra på. Alls.

Men vet ni va, det stör mig inte det minsta. Ni som gillar det där med stelfruset snor, kinder som bränner som eld, fingrar som inte går att räta ut och tår som krampaktigt kämpar för överlevnad kan få göra det där helt själva. Så sitter jag här inne med två stickade tröjor, en halsduk och en varm kopp kaffe istället. Ha det så kul!



- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar