tisdag 12 januari 2016

Graviditet nummer 3...

Denna graviditet har utan tvekan varit den jobbigaste. Mycket mera illamående, väldigt tidig foglossning, sammandragningar mycket tidigt, smärtsamt åderbrock, konstant nästäppa, muntorrhet, förvärkar onda så jag måste andas mig igenom dem redan 7 veckor innan förlossningen och nu kom näsblod och lite ischiaskänningar också såhär i sluttampen. Dock håller sig fötterna bättre än vad de skulle kunna, vilket förvånar mig.

Jag hinner inte alls tänka lika mycket på bebisen nu eftersom vi först ska hinna med en flytt innan den ska komma ut. Fokus är mer på flyttrens och packande än att ligga och dagdrömma om det lilla pyret där inne.

Och ändå, trots all flyttstress och alla krämpor och besvär, är det så mysigt när den rör sig där inne eller hickar. När jag påminns att det är ett litet liv där som snart ska komma ut och bli min älskade bebis. Det är en ofattbart underbar känsla som gör att det jobbiga med graviditeten ändå bleknar rätt snabbt.

Den 27/2 är den beräknad att komma ut, jag tippar dock på att den kommer på skottdagen. Vore mer likt mig att pricka in födelsedag på en "inte helt vanlig dag" så att säga. Storesyrrorna får dela samma födelsedag och den här får bara fylla var fjärde år. Håller i alla fall tummarna att den stannar kvar där inne tills vi flyttat klart, sen är det fritt fram. Det ska bli så spännande att få träffas!






- iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar